czwartek, 24 lipca 2008

Ku Sprawiedliwości




Miałem się nie wypowiadać na ten temat, ale myślę, iż jeśli mam rację to dlaczego nie. Skontruję każde zdanie, które jest przede wszystkim nieprawdziwe. Poniżej wycinki z wpisu rondla dotyczące FMSite'u i moje odpowiedzi.

1. “O wiele gorzej niż FMP prezentuje się FM Site tak wiem, sprawa tej strony i jej drogi ku zagładzie była wałkowana wiele razy, przed paroma minutami usłyszałem nawet, że "zwykle ludzie na poprawienie humoru piszą o FM Site" “

Powiedziałbym, że FMSite obecnie prezentuje bardzo podobny poziom co FM Poland. Jedni robią to lepiej, drudzy co innego. O drodze do zagłady mówią już chyba tylko tacy, którzy nie potrafią popatrzeć obiektywnie(wiem, że ten nie istnieje, ale powinniście wiedzieć o co chodzi). Ludzie piszą dla poprawienia sobie humoru o FMS, bo “zawsze jest przecież co o nich powiedzieć”. Gorzej z tym, że bardziej zauważa się minusy niż plusy. Dziwne w sumie stwierdzenie. Poza tym usłyszałeś to od Pucka, więc w sumie nie wiadomo o co mu mogło chodzić. Niczego Puckowi nie ujmując.

2. “Tak więc jeżeli chodzi o FMS to sprawa jest stosunkowo prosta, site jednym słowem schodzi na psy i nie chodzi mi tu o to, że nie podoba mi się nowy wygląd, ( który tak na prawdę mi się nie podoba) czy generowanie nowych użytkowników tylko po to, by na liczniku mieć większą liczbę, cały poziom tej strony jest na bardzo niskim poziomie, dowodzą temu ostatnie wpadki z quizem czy propagowaniem piractwa.”

Absolutnie! FMSite nie schodzi na psy, a wręcz przewciwnie. Po zmianie layoutu mimo wszystko poziom merytoryczny strony zdecydowanie wzrósł. Wpadki niech wytłumaczy fakt, że redaktorzy nie poddali się i dalej “jadą jak trzeba”. Wygląd z kolei mnie się podoba i jest przede wszystkim dopasowany do skórki najnowszej części FM-a. Generowanie użytkowników? Wiem, że ktoś wspomniał o takim czymś, ale to totalne brednie. Wyciągnięte z tyłu ciała. Żenujące, że napisałeś o tym, nie sprawdzając czy to prawda.

3. “Panowie, trzeba to powiedzieć jest źle, gdy widzę poziom tekstów, jakie pojawiają się na stronie robi mi się niedobrze a w moim żołądku przewraca się jak w wirującej pralce.”

Totalna brednia. Poziom tekstów jak i wiele innych spraw polepszył się znacznie. W porównaniu do tego co było przed zmianą layoutu, jest co najmniej dobrze. Ostatnio co prawda stryju nie napisał najwspanialej swoich przygód w Spartaku Moskwa, ale już Rafput i jego Santa Fe powinno ci odebrać głos.

4. “Na prawdę nie mam nic do redakcji, nawet w niej przez chwilę byłem, TAK! To prawda i to kolejny dowód na to, że strona nie ma się dobrze. Otóż pewnego pięknego dnia spotkałem się z moimi znajomymi z klasy, jak to jest na takich spotkaniach pije się zazwyczaj dużą ilość napojów wyskokowych, nie pamiętam dokładnie czy w trakcie spotkanie czy już po nim, na gg napisał do mnie jeden z redaktorów FM Site, który zaproponował mi pracę, wtedy nie świadomy tego zgodziłem się, miałem za zadanie napisać tekst na dowolny temat (Oczywiście miał mieć on związek z grą, bądź sceną), tak więc po spotkaniu wziąłem się do roboty, w dniu dzisiejszym pamiętam z tego tekst tyle, że dotyczył on próby zrozumienia Sports Interactive, były w nim zawarte jakieś bełkoty, których nie pamiętam, następnego dnia, bądź po paru dniach ( nie pamiętam) moim oczom ukazał się komunikat, że oto dostałem się do redakcji, nie mogłem uwierzyć, gdy postanowiłem przeczytać moje dzieło, które było poddane surowej ocenie redakcji, tekst był słaby ( jak to po pijaku) i zawierał wiele błędów, na szczęście długo moja kariera tam nie trwała i po paru dniach zrezygnowałem z posady a tekst nawet nie zdążył się ukazać.”

Powiem Ci rondlu, że jeśli się chce, to zawsze można kogoś opierniczyć. Zostałeś przyjęty do redakcji, cholera wie przez kogo, napisałeś tekst, ale on nie wyszedł przecie, bo był za słaby. Odszedłeś nie wiem dlaczego, ale z pewnością gdyby tak dalej wyglądała twoja praca to zostałbyś wydalony. Poza tym mnie też się nie podoba to, że bez osiągnięć zostałeś przyjęty do redakcji, ale ciekawi mnie jeszcze kiedy to było, bo chyba dosyć dawno. Wtedy oznaczałoby to również nietrafność uwagi, że strona się stacza.

5. “Ta cała historia pokazuje, że do redakcji tej strony trudno się nie dostać, co jest dowodem na to, że całość strony prezentuje się słabo. Myślę, że FMS może pomóc tylko jedno: Totalna zagłada i ponowne budowanie. “

Ta historia pokazuje, że do redakcji trudno się dostać, co jest dowodem, że całość strony prezentuje się słabo?! A co to jedna sprawa decyduje o tym jaki jest serwis?! Jeśli już chciałbyś popierać swoje zdanie to powinieneś tam wpleść słowo “kolejnym”, ale w sumie i tak byłaby to kompletna bzdura.
Jeśli myślisz, że FMS może pomóc tylko zagłada, to popełniasz błąd rzeczowy. To jeden. Dwa, że myśląc tak jak ty, czyli obalenie redakcji i wprowadzenie nowych ludzi, stworzenie nowego porządku odbiłoby się może dobrze, a może i źle. Ryzyko w zestawieniu z ewentualnymi stratami jest chyba jednak zbyt duże. Nie zmienia się ludzi doświadczonych, takich jak przeważająca większość twórców tej strony. To idiotyzm. Wprawdzie możemy liczyć, że przyjdą nowe, utalentowane osoby, ale błędy prawie na 100% będą popełniali bardzo podobne. Doświadczony znaczy prawie zawsze mądrzejszy od początkującego, patrząc jednak na to co prezentują redaktorzy FMSite'u(w większości) można powiedzieć o nich, że są mądrzejsi, właśnie dzięki doświadczeniu i głupotą byłoby wyrzucać wszystkich. Moja opinia jest więc w tej sprawie całkowicie odmienna niż twoja, bo akuratnio w tej chwili skład redakcji FMS jest dobrze wyselekcjonowany.

Podsumuję:
Mało kto na Scenie nie wie, że jestem członkiem grupy prowadzącej stronę o nazwie FMSite. Od początku mojej działalności strona była niesamowicie krytykowana. Scenowy Raptularz, ManiaFMowania i różnorakie komentarze na innych serwisach, wszystkie dawały nam zasmakować “chałwy z gorczycy”. Tamta krytyka była bardzo słuszna, bo sajt padał za przeproszeniem... na twarz. Tak było dawniej, bo sytuacja znacznie się poprawiła. Powiem więcej... FMSite trzyma się dobrze. Szkoda tego, że jakby się FMSite'owcy nie starali, to zawsze dawni krytykanci przykładali czułe oko. Byle kawałek “niefajności” i leciała krytyka. Owszem, zdarzały się wpadki. W sumie to te z FM Quiz-em i tym całym warezem mnie się też nie podobały. Jednak przecież chłopaki poza takimi robalami robili wszystko naprawdę bardzo dobrze. Kariery, felietony, talenty, ważne i dobrze napisane newsy. Zdarzały się tam jedne lepsze, drugie gorsze, ale zauważalne jest, że FMSite stało się stroną regularną, zdecydowanie bardziej profesjonalną, przyjaźniejszą, no i ciekawszą.

Rondlu! Jestem całkowicie pewny, że w swojej ocenie sugerowałeś się opiniami innych, którzy trwali w starym wrażeniu, gdyż twoje spostrzeżenia dotyczące obecnej sytuacji są po prostu mylne.

Nie zarzucajcie mi, że kryję FMS, bo akuratnio jestem osobą, która mimo sympatii potrafi wyrazić swoje niezadowolenie. Nigdy nikogo nie bronię, chyba, że uważam, iż na to zasługuje.

13 komentarzy:

rondel pisze...

Z tym stwierdzeniem Pucka chodziło mi o to, że o FMS pisze się często i czasami jak ktoś ma zły humor to jedzie po FMS

Generowanie użytkowników to był taki joke, który nie powinien się pojawić, bo był raczej nie smaczny.

Jeżeli chodzi o poziom tekstów, to mi nie wszystkie się podobają, niektóre mają swój poziom, ale większość mi się nie podoba.

Mój tekst nie pojawił się dlatego, iż powiedziałem, by się on nie ukazywał. Wiem, że był słaby, bo pisałem go po pijaku.

Historia ta pokazywała, iż w tym okresie przyjmowaliście każdego człowieka, który ma worda.

Nie chodziło mi o wywaleniu zaraz całej redakcji tylko o to, że są w jej szeregach ludzie, którzy nie znają się na wykonywanej przez siebie roboty.

Podsumowując, gdyby nie było wpadek z quizem i z warezem to powiedziałbym teraz, iż strona wstała na nogi, ale przez te wpadki strona w moim odczuciu dalej potrzebuje czasu na to, by powiedzieć, iż wstała na nogi.

Na prawdę moim celem nie było zjechanie FMS, przyznaję, że trochę przesadziłem, ale napisałem to, co myślę.

Anonimowy pisze...

Witam. Rzeczywiście się trochę przesadza z krytyką FMS, bo ostatnio wstali z kolan. Mają wpadki, ale mają i pozytywne rzeczy. Pozytywami są choćby przyjęcie do redakcji Rafputa czy demrenfarisa, którzy widać, że dobrze posługują się językiem ojczystym i może byc z nich dużo dobrego. Jednak macie pewne niedociągnięcia oprócz wspomnianego quizu to dodałbym tą decyzję bodajże Seja, po opku stryja, żeby opki pojawiały się na forum. To nie profesjonalne, aby po jednym złym opowiadaniu w ogóle kasować ten dział, bo to jak chowanie głowy w piasek. Ale chyba ta decyzja nie została spełniona, bo pojawiło się bardzo dobre opowiadanko Rafputa o Santa Fe. No i te talenty, tu musicie popracować, bo choćby opis Semira Stlicia, jest szybko mówiąc cienki. Ma "całe" 3 linijki. Takie sytuacje mają czasem miejsce, bo chyba chcecie gonić ilością tych talentów cmrev, tylko, że nie koniecznie jakością (czasami, jak w przypadku Stilicia, wydaje mi się, że nikt tych opisów nie czyta). Ale to nie są tak rażące błędy i widze, że powinniście to naprawić. Też dobrze oceniam pomysł, żeby wysyłać maile z opisami drużyn do update. Teraz nikt nie powie, że nie mógł wpłynąć na kształt swojej ulubionej drużyny. Ale mam takie pytanko Wy wydacie 2 updaty? Bo pisałeś na tym blogu o update szykowanym przez irekroga, białego i spółke, a na stronie głownej pojawił się news o update zajmika, to wydacie 2 czy jeden lepszy? I jeszcze ostatnie pytanie czy ciągle prowadzicie nabór do redakcji?

kacpergawlo

rondel pisze...

Przed paroma minutami zrozumiałem, że byłem w błędzie oceniając tak źle FM Site, postanowiłem przeczytać jeszcze raz ostatnie newsy na stronie i teraz wiem, że nie jest tak źle. Nie piszę tego dlatego, ponieważ nie mogę poradzić sobie z presją, jaka wywiązała się po publikacji tego wpisu, piszę to po to, bo chcę się przyznać do błędu i wiem, że moja ocena była zła.

Jakiś miesiąc temu mój tekst może by był prawidłowy, ale teraz nie jest, właśnie w tej chwili widzę jak bardzo się pomyliłem, może nie do końca spełniacie moje oczekiwania, ale coś się zmieniło i to na lepsze. Wiem jak to teraz wygląda z mojej strony, ale chcę mieć czyste sumienie i pragnę byście się dowiedzieli, że jestem świadomy swojego błędu.

Przepraszam redakcję FMS, jeżeli poczuliście się źle, ale człowiek uczy się na błędach i mam nadzieję, że następnym razem porządnie się zastanowię zanim coś takiego napiszę.

Karpin pisze...

Artur ma trochę racji, ale też trochę jej nie ma. Rozumiem, że chcesz bronić FMSite, ale nie zawsze się da. Racja, że ta strona prezentuje taki, a nie inny poziom jest spowodowane niektórymi osobami w redakcji, ale czy inne osoby z redakcji nie mogą poprawić błędów osoby poprzedniej? Na pewno można, zresztą sam przyznasz, że na FMS brak organizacji i profesjonalizmu, a gdyby to było mogłoby być o wiele, wiele lepiej.

Anonimowy pisze...

No zwłaszcza to widać w talentach te niedociągnięcia. Bo one są chyba wklepywane bez czytania. Bo jak widze 3-5 linijkowy opis, to nawet go nie czytam i od razu wyłaczam to. Też się nie popisaliście jak w komentarza pod opkiem stryja jedni redaktorzy (bodajże demrenfaris i Seju) krytykowali tych co sprawdzali tego opka, czyli de facto samych swoich, nie mogliście tego załatwić na gg czy przez PW? Bo to troche zniechęca do strony. Jeszcze sprawa z tymi updatami, odpowie mi ktoś czy będą 2 czy jeden, bo nagmatwaliście strasznie z tym? Dlatego też nie gadaj, że jest tak sielankowo.

Anonimowy kacpergawlo :)

Anonimowy pisze...

ja tego nie krytykowalem, tylko M5. Ja ich za to wyzwalem w PW :d

kacpergawlo...
Powiedzialem, ze opek stryja nie jest na razie tak dobry, by mogl byc wydawany pod naszym szyldem. Uwazam to za bardzo profesjonalna decyzje. Nasze opowiadanie, demrenfarisa, rafputa, opowiadanie Fenerbahce itd. dalej beda wydawane na stronie glownej. A talenty sa opisywane roznie. Czasem zdarzy mi sie zatwierdzic opis siedmiozdaniowy jesli jest konkretny i rzeczowy. W tej kwestii nie chodzi chyba o czytanie opowiadan, lecz o krotka rekomendacje zawodnika. Od czytania sa inne dzialy ;)

Anonimowy pisze...

Ale jak z opisu sie tylko dowiedzialem ile ma lat i gdzie gra to cos jest nie tak. Albo jak są tylko 2 zdania i ciurkiem wymienione zalety i wady i do widzenia. Ja wole nawet w talentach coś lepszego poczytąć (choćby na cmrev dobrze to robią i oni mają ilośc jak, i jakość najlepszą ze wszsytkich stron). A z tym opkiem stryja to jak całej redakcji się nie podobało to kto to dał na stronę i to 2 razy? To musi być coś nie tak. A mówisz, że to profesjonalna decyzja, a ja się nie zgodze, bo profesjonalne to by było w ogóle nie dawanie tego na strone, a każdy po fali negatywów przestał by to dawać, więc dla mnie to żaden sukces. Dlatego nie gadajcie, że jest super i wszystki jest cacy, bo coś robicie. Choć na pewno jest już dużo lepiej niż wcześniej.

kacpergawlo

Anonimowy pisze...

to, ze tobie nie wyszlo zalozenie nowej strony, bowiem przeraziles sie formalnosciami z tym zwiazanymi nic nie znaczy. nie szukaj minusow na sile, bo to sie zabawne robi. z mojej strony dyskusja skonczona.

Menedzer5 pisze...

Jeso, ale wy sobie jedziecie czasami do gardeł daremnie xd

Dobra konkretnie.
Tam gdzie widać pochwałę we wpisie, np. bardziej profesjonalną, przyjaźniejszą i ciekawszą albo jeszcze inne, to chyba widać, że to jest stopień wyższy.
Ale czy to znaczy, że napisałem iż na stronie jest sielanka i wszystko jest na najwyższym poziomie? xd

Przyznam, że ostatnio te talenty, to rzeczywiście było lekka niefajność. Ale napisałem o ich ogólnej ich poprawie.

Tela, leca na prawko xd

Anonimowy pisze...

"to, ze tobie nie wyszlo zalozenie nowej strony, bowiem przeraziles sie formalnosciami z tym zwiazanymi nic nie znaczy. nie szukaj minusow na sile, bo to sie zabawne robi. z mojej strony dyskusja skonczona." Do kogo to było, bo nie skumałem (też miło by było wiedzieć kim jesteś)? A jak do mnie to ja nie szukam minusów na siłe, bo ogólnie FMS oceniam dobrze. Widzę ewidentną poprawe, jest genialny (według mnie) opek Rafputa, były ciekawe felietony demrenfarisa (tu czekam na kolejne, bo były świetne), newsy pojawiają się prawie codziennie. Talentów przynajmniej jest dużo:). Też widzę to, że nie robicie już łapanki do redakcji tylko bierzecie wartościowych ludzi (demrenfaris, Rafput). A i mam pytanie co z tymi updateami (nie pytam złośliwie, po prostu chce wiedzieć), to będą 2 updaty na FMS?

kacpergawlo

Anonimowy pisze...

jeden jest pewny. zajmik z ekipą już działają. dostaliśmy po prostu propozycję, pewna ekipa FM'owców robi jakiś czas update. chicałaby go wydać pod naszym szyldem. więc ja sam powiedziałem, że przyjmę update, przetestujemy w naszym gronie, jeśli będzie naprawdę dobre, to nie widzę problemu by je rozpromować. Na razie niczego nie obiecałem, bowiem mamy swoich od tej roboty:)

Anonimowy pisze...

Inną sprawą jest fakt, iż nie powinno się to wydostać poza szeregi redakcyjne, lecz jak widać nawet M5 popełnia błędy.

Menedzer5 pisze...

Jutro Wam wszystko wyjaśnię a przy okazji unaocznię moje zdanie na ten temat xd